Pandemi kısıtlamalarından sonra ilk kez gerçekleşen Türkiye’ nin en büyük sanat fuarı olan Contemporary İstanbul, bu yıl yepyeni bir mekanda ağırladı konuklarını. Haliç’ te yer alan Tersane İstanbul deniz kıyısında, ferah holleriyle harika bir sergi merkezi olmuş. Contemporary ruhuna da inanılmaz yakıştırdım açıkçası.
İçimi yansıtan cıvıl cıvıl rengarenk eserlerle başlamak istiyorum. Önce renkleri, yaklaştıkça bir anda çarpan detaylarıyla Ekrem Yalçındağ’ ın Burhan Doğançay eserlerine ait okuması beni en etkileyen eserlerden oldu. Renklerin iç içe geçişi, karmaşadaki muazzam düzen sizi eserin içine çektikçe çekiyor. O yüzden bu diyalog serisindeki favori üçlüyü hem uzaktan hem yakın plandan çekmek istedim gidemeyenlerin de görebilmesi için.
Melis Buyruk ve harika porselen işçiliği
Ömer Faruk Yaman‘ ın detaylarını dakikalarca izlediğim kağıt üzerine akrilik mürekkeple ve mürekkep kalemle çalıştığı eseri. Bu esere sahip olsam sanırım her gün önünde dakikalarımı geçirir ve her gün daha önce fark etmediğim yeni detayları fark ederdim diye düşünüyorum. Ömer Faruk Yaman eserleri bu fuarda dikkatimi çekti ve bundan sonra sanatçının kesinlikle takipçisi olacağım.
Kral Çıplak ve Ayla Turan
Seda Gazioğlu
Ahmet Güneştekin’ in eserlerini görmeyi zaten sabırsızlıkla bekliyordum. Eserlerini sabırsızlıkla ve büyük bir merakla beklediğim, takip ettiğim bir sanatçı.
Bu sergide tanıştığım sanatçılardan biri de Vahram Davtian oldu. Figürleri ve renkleri bir araya getirişi açıkçası bende biraz Bosch (HieronymusBosch) etkisi yarattı. Eseri esere benzetmek yapılabilecek en önemli yanlış belki de ama hayran olduğum bir ressamın farklı yerlerdeki ve zamanlardaki çağrışımlarını gördüğümde bu bana mutluluk veriyor ve o sanatçıyla da aramda bir bağ oluşuyor. Bu sebeple Vahram Davtian eserlerinin de sıkı takipçisi olacağımı buradan duyurmuş olayım. Bu 3 eserini de durup günlerce saatlerce inceleyebilirim.
Etkileyici yorumuyla Seçkin Pirim de sergi katılımcısıydı.
Onlarca Türk sanatçının yanı sıra yabancı galeri ve sanatçıları da ağırladı fuar. Kendi adıma birkaç saatliğine her şeyi unutturan keyifli bir sergi ziyaretiydi. Önümüzdeki yılı yine merakla bekleyeceğim.